مجله اینترنتی کشاورز جوان

اخبار کشاورزی، آخرین اخبار و تحلیل‌های کشاورزی و دامپروری، مجله کشاورزی، اخبار دام و طیور و آبزیان

بررسی تاثیرات پرداخت یارانه به تولیدات کشاورزی

  • ۱۸۹
بررسی تاثیرات پرداخت یارانه به تولیدات کشاورزی

یک کارشناس کشاورزی گفت: یارانه‌ها باید از مصرف‌ به تولید اختصاص یابد چون در این شرایط و با افزایش تولید می‌توان شاهد موفقیت اقتصادی کشور بود.

کامران سپهری – عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی – تزریق یارانه از سوی دولت به مصرف کننده را نامطلوب ارزیابی و اظهار کرد: یارانه دادن به مصرف کننده از نظر اقتصادی کار غیر معقولی است چرا که تنها موجب افزایش مصرف اغنیا در جامعه می‌شود.

وی افزود: در هیچ جای دنیا یارانه برای مصرف کننده در نظر گرفته نمی‌شود از این رو یارانه مصرف تنها موجب افزایش مصرف اغنیا و کاهش در سیر تولید می‌شود.

سپهری با بیان این‌که تخصیص یارانه باید به تولیدکننده صورت بگیرد، گفت:‌ در این شرایط می‌توان موجب افزایش تولید و صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصولات شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: دولت نباید از کیسه اقتصادی خود خرج تزریق یارانه به مصرف کننده کند و در عوض باید طبق یک برنامه‌ریزی چند ساله یارانه مصرف را به یارانه تولید تبدیل کند.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر افزایش تولید در اقتصاد کشور اظهار کرد:‌ اگر یارانه به بخش تولید اختصاص داده شود تولیدکننده با افزایش تولید خود می‌تواند در کاهش قیمت‌ها و افزایش رقابت در بازار برای ارائه محصول با کیفیت موثر باشد.

این کارشناس با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و با کیفیت گفت: باید شرایطی حاکم شود که با ایجاد انگیزه به تولیدکننده محصولی با کیفیت و در حد قبول استاندارد جهانی تولید شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی میزان صادرات محصولات غذایی در ایران را بسیار کم عنوان و اظهار کرد: اگر محصولات با کیفیت تولید شود و در حد رقابت با استاندارد تولیدات بین‌المللی باشد می‌توان تحولی شگرف در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که تولید محصولات غذایی در دهه گذشته دچار تحول خوبی شده است، گفت: ‌اگر یارانه به بخش تولید اختصاص یابد و کیفیت محصولات افزایش یابد قطعا می‌توان با افزایش صادرات، محصولات ایران را بیش از پیش وارد بازار جهانی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی یکی دیگر از راهکارهای خود را برای افزایش تولید با کیفیت افزایش ارتباط دانشگاه با تولیدکننده محصولات و کشاورزان دانست و گفت: باید طی یک برنامه‌ریزی کارشناسی ارتباط کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات با دانشگاه افزایش یابد چراکه از این طریق می‌توان به افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها کمک کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان